Home & Design

Blog poświęcony sztuce designu, estetyce wzornictwa mieszkalnego oraz wszystkim co związane jest wyposażeniem mieszkania.

Domowe winnice

Właściwie to nigdy nie byłem zwolennikiem wina. Choć przez wiele lat czynnie zajmowałem się jego produkcją od winobrania po korkowanie, to ciężko było mnie przekonać do tego trunku. Paradoksem jest, że wino posmakowało mi dopiero w Grecji, która jak wiadomo nie jest potęgą w tej dziedzinie. Cała ta inkongruencją tyczy się również białego wina, którego smak został wyparty przez kubki smakowe, zalane w młodości przez „tzw. Cytrynówki” z Ostrowina. No ale może o tym innym razem i nie tym miejscu.

Pomimo mojej winiarskiej oziębłości, od zawsze fascynowała mnie kultura wina. Niezwykle skrupulatny proces tworzenia, winobranie i rodzące się przy tym dyskusje i cały proces po, był dla mnie czymś mistycznym. Bardziej niż coroczne wędzenie wędlin w zimie z butelką bimbru wsadzonego w zaspę śniegu.

No ale może przejdźmy do rzeczy. W dzisiejszych czasach luksusem (również intelektualnym) jest posiadanie własnej, domowej biblioteki. Moim marzeniem od zawsze była mała piwnica, w której dojrzewać miały butelki z winem. Dziś chciałbym przedstawić Wam kilka propozycji domowych winnic. Większość z nich o dziwo nie podchodzi z południowo-winnych regionów Europy, a amerykańskich domów.

Widzicie coś takiego u siebie?

 

Dodaj komentarz

Informacja

This entry was posted on Wrzesień 21, 2012 by in Dom and tagged , , , , , , .
